lauantai 28. huhtikuuta 2018

28.4.2018

Olen mustasukkainen, aivan helvetin mustasukkainen. Miten päästä eroon siitä? Mustasukkaisuuteni vuoksi  olen kontrolloiva, ylitulkitseva, murehtia, epäilijä ja herkästi suuttuva. Tämä ahdistaa miestäni. Hän ei tiedä mitä tehdä tai tuntee ettei voi tehdä mitään. Varoo sanojaan ja tekojaan. Ihan oikeasti haluan päästä eroon mustasukkaisuudestani. En voi rajoittaa miestäni. Ahdistan häntä. Enkä voi itse elää näin, jatkuvasti peläten ja epäillen. Miten pystyisin luottamaan? Miten pystyisin lopettamaan turhat epäilyt?

Vaikka uskon sisimmässäni, ettei mieheni minua pettäisi. Ei hän menisi ja panisi jotain toista. Ei hän suutelisi toisen kanssa. Mutten pidä edes ajatuksesta, että hän katsoisi jotain toista haluten. En halua hänen katsovan muita, että onpa siinä kaunis nainen, seksikäs. Vaikka tietysti näitä on. Onhan kauniita naisia maailma pullollaan. Minun itsenikin mielestä. Kyllä minäkin voin naisesta sanoa, että on kaunis. Miksei mieheni siis näkisi näitä kauniita naisia? Miksei hänen mielestään nämä muut naiset olisi seksikkäitä?

En pidä myöskään ajatuksesta, että mieheni viihtyisi jonkun muun naisen seurassa. Että hänellä olisi hauskaa jonkun muun kanssa. Nainen olisi kiva, mukava, hauska. Hän nauraisi toisen naisen jutuille. Pitäisi tämän seurasta, tämän persoonasta. Vaikkei hän rakastuisi tähän naiseen, vaihtaisi minua tähän, en silti halua mieheni hengailevan toisten naisten kanssa, edes töissä. Mutta miksei hän viihtyisi toisten naisten seurassa? Viihtyyhän hän toisten miestenkin seurassa. Minä viihdyn toisten naisten seurassa, pidän heidän luonteestaan, nauran ja minulla on hauskaa heidän kanssaan. Miksei miehelläni olisi hauskaa? Enkä minä silti rakastuisi toiseen naiseen, miksi mieheni rakastuisi? Miksei hän voisi olla naisen kanssa vain kaveri?

Tämä mustasukkaisuus pilaa vielä suhteemme. Pelkään, että jossain vaiheessa mieheni saa tarpeekseen. Hän lähtee. Ottaa jonkun selväjärkisen naisen. Haluan muuttua. Ihan oikeasti haluan. Mutta miksi se on niin helvetin vaikeaa?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti