maanantai 16. huhtikuuta 2018

16.4.2018


Tällä hetkellä vihaan itsessäni kaikkea. En löydä mitään hyvää, en ulkonäöstä enkä luonteesta. En näe mitään paranemisen merkkejä tulevaisuudellekaan. Miksi jaksaa? Miksi yrittää? Kun tulevaisuus tulee olemaan varmaan ihan yhtä paskaa.

Ensinäkin, ulkonäköni. Vihaan ohuita hiuksiani. Hauraat, katkeilevat, ohuet. Niitä ei koskaan saa hyvin koska ovat lättänät kuin mitkä. Naamani. Yök. Kärsin aknesta, joten ihoni on hirveä. Finnejä ja arpia. En koskaan lähde ilman meikkiä minnekään. Kaupassa saatan käydä, mutta silloin toivon, etten törmää tuttuihin. Suuntaan katseeni alaspäin koska oloni on ruma ja epävarma. En halua kenenkään katsovan minua päin. Ja mikä vittu siinä on, että juuri silloin tietysti törmää niihin tuttuihin. Voisiko vain sanoa moi, älä katso minua, en ole meikannut, jatkan nyt matkaani, kiitos näkemiin. Vatsani on löysä ja arpinen. Arvet raskauden jäljiltä ja löysyys läskiä ja ylimääräistä nahkaa. Tissejä ei ole. Rinta lättänä kuin mikä. Ja ne pienet, vähäisetkin tissit mitä mulla on, roikkuvat. Sama juttu perseen kanssa. Lättänä ja roikkuva. Pillunikin koen rumaksi. Mahtaako miehestäni edes tuntua hyvältä? Ei ainakaan sillä perusteella, ettei hän aina edes koske minuun ja seksiäkin haluu kokoajan vain harvemmin. Onko alapääni venynyt synnytyksessä liian löysäksi, eikä tunnu enää miltään. Kynnet ovat hauraat ja katkeilevat. Kädet kuivat, joka saa ne näyttämään vanhan naisen käsiltä. Miltäköhän ne näyttävät sitten, kun olen oikeasti vanha?

Luonteeni ei ole yhtään sen parempi. Olen negatiivinen, pessimisti, mustasukkainen, vainoharhainen, nopeasti tulistuva, huudan, meuhkaan, kiukuttelen, ryven itsesäälissä ja linnoittaudun kotiin. Jaksan nähdä yhä harvemmin kavereita. En pidä ihmisistä. En jaksa olla sosiaalinen, esittää iloista. En jaksa puhua ihmisten kanssa. En tiedä mitä sanoisin. Minulla on vain negatiivista sanottavaa, niin miksi näkisin kavereita vain levittääkseni omaa pessimistisyyttäni. Siinä missä muut löytävät jokaisesta asiasta jotain positiivista, minä näen vain negatiivisuutta.Perkeleen positiiviset bimbot, minäkin haluan olla sellainen!

Miksi en näe tulevaisuuttakaan sen parempana? Siksi koska en tiedä mitä tulevaisuudelta haluan. En tiedä mitä työkseni haluaisin tehdä. En pidä mistään, en ole hyvä missään. Yhden asian tiedän mitä haluaisin, lapsen. Mutten voi saada lapsia. Munasarjanikin ovat niin pilalla. Minulla siis on lapsi, mutta haluaisin toisen. Tiedetään, ensin pitäisi voida itse hyvin. Pitäisi pystyä pitämään huolta omasta hyvinvoinnista, jotta voisi pitää huolta lapsesta. Mutta miksi huolehtisin itsestäni, kun en näe itselläni millään tapaa mielekästä tulevaisuuttakaan. Toinen asia mitä haluaisin, on koira. Asuntoomme ei saa ottaa lemmikkejä. Ja miten voi olla niin helvetin vaikeaa löytää kämppää johon olisi varaa? Kaikki ovat väärällä alueella, liian kalliita tai sitten niihinkään ei saa ottaa lemmikkejä. Mikä vuokranantajilla on koiria vastaan? Rasistit.

Olen tällä hetkellä töissä, mutta vihaan työtänikin. Joka päivä mietin, voisiko vain ottaa loparit. En jaksa sitä. Aamuvuoroviikkoina olen koko ajan väsynyt, iltavuoroviikkoina vituttaa, ettei muuta ehdi kuin olemaan töissä. Viikonloputkin menevät töissä. Helvetti, haluan tehdä muutakin. Mitä iloa on arkivapaista, kun kaikki muut ovat silloin töissä. Mitä minä yksinäni kotona teen? Miehen kanssakin vuorot menevät niin pahasti ristiin, että minulla ollessa iltavuoro, näemme vain illalla hetken aikaan, ennen kuin menen nukkumaan. Hänellä ollessa iltavuoro, emme näe illallakaan, minä nukun jo silloin. Mikä parisuhde se on jossa ei edes näe toista? Lisäksi palkkani on paska, lisiä ei makseta ajallaan, työkaverit ovat perseestä, paitsi yksi, mutta meillä ei tietenkään ole juuri samoja vuoroja. Sekin vituttaa. Työvuorojen laatijalla on jotain meitä vastaan. Heti kun hän huomasi meidän viihtyvän yhdessä, loppuivat yhteiset vuoromme. Sillä ämmällä ei varmaan ole ystäviä. Katkera ämmä, ei halua toisillakaan olevan kavereita.

Minulla on syömishäiriö. Ihan siis diagnosoitu. Koen olevani niin lihava. Kun katson peiliin, näen vain läskiä. En osaa syödä normaalisti. Syön niukasti, paastoan, ahmin ja oksennan. Järjellä ajateltuna tiedän, etten ole lihava. Painan siinä 46-48 välillä, vähän heittelee paino. Ja olen siis 168 senttiä pitkä. Joten varmaan joo, painoa saisi olla enemmänkin. Mutta aina kun katson itseäni, näen vain läskiä, joka puolella. Ja olen aivan helvetin kyllästynyt oksentamaan. En vain mahda sille mitään.

Okei olenko nyt valittanut tarpeeksi. Kaikki negatiivisuus tuotu ilmi, purettu tähän. Nyt vaihdan ääntä kellossa. Haluan paremman tulevaisuuden, haluan voida hyvin, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Haluan osata syödä normaalisti, painaan normaalin verran, saada lisää lihasta ja kiinteyttä. Haluan viettää enemmän aikaa kavereiden kanssa, pitää huolta ystävyyssuhteistani. Haluan nähdä itseni kauniina tai edes ihan ok näköisenä. En halua vihata enää itseäni. Haluan olla parempi äiti, parempi vaimo. Haluan päästä eroon mustasukkaisuudestani, äkkipikaisuudestani. Haluan keksiä mitä elämälläni teen, löytää oman alan. Löytää juttuja, joiden tekemisestä oikeasti nautin. Ja haluan uskoa, että kun itse voin paremmin, vielä se lapsen saaminenkin olisi mahdollista. Tästä alkaa siis matkani kohti parempaa elämää. Vaikken siihen ehkä täysin (kenelle koitan valehdella, lainkaan) nyt uskokaan. Mutta jos muut voivat olla onnellisia, miksen minä voisi? Jos muut voivat löytää unelma työn, miksen minä voisi? Jos muut voivat saada lapsia, osaavat syödä ja liikkua oikein, osaavat löytää huonon sijaan jotain hyvää ja nauttia elämästä, niin miksi helvetissä minä en voisi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti