keskiviikko 18. huhtikuuta 2018

18.4.2018

Vatsani alkoi eilen sattumaan kauheasti kun söin.  Eikö mahani ole tottunut saavansa ruokaa säännöllisesti? Siitäkö kipu johtui? Parissa tunnissa kipu alkoi hellittämään. En syönyt paljoa, mutta silti osa ruuasta tuli ulos. Vatsa myös turposi kauheaksi palloksi, mutta sekin hävisi parissa tunnissa. Aamupala oli jälleen puuroannos, niin kuin joka päivä. Rakastan puuroa. Hullua, pienenä vihasin sitä. Nykyään voisin elää pelkällä puurolla. Lounaaksi lämmin ruoka, kalaa, riisiä, vihanneksia. Välipalaa en syönyt taaskaan. Päivälliseksi söin samaa kuin lounaaksi, ja silloin alkoi turvotus ja mahakipu. Ne kestivät sen noin pari tuntia, ja kivun loppupuolella tuli oksennus. Ei paljon, vain hieman, joten osa ruuasta pysyi onneksi sisälläkin. Iltapalaksi söin kaksi ruisleipää, eikä mahakipu onneksi palanut. Syömisten osalta ihan hyvin siis. Vaikka annoskoot ovat pieniä, välipala jäi syömättä ja hieman ruokaakin tuli ulos, mutta pienin askelin. Kai vatsani kaipaa vähän totuttelua. Ei pidä kiirehtiä, en olettanutkaan muutoksen käyvän sormia napsauttamalla. Muutenhan olisin muutoksen jo tehnyt.

Yksi syömistä vaikeuttava tekijä on seksi. Seksi ja läheisyys. Jos olen juuri syönyt tai vatsani turpoaa ruokailun jälkeen, tunnen oloni niin rumaksi ja lihavaksi. Ja vaikkei vatsani turpoisikaan, saa täysi olo tuntemaan minut lihavaksi. Siksi paastoan, mikäli seksiä on mahdollisesti luvassa. (Vaikkei sitä sitten kuitenkaan ole. Ei nykyään. Mieheni ei halua minua.) Nämä pienet annoskoot säännöllisesti ovat kuitenkin auttaneet asiaan. Maha ei turpoa niin helpolla, eikä oloni ole liian täysi, liian lihava. Pitää vaan jatkaa tällä tiellä siis.

Takaisin seksiin, josta mainitsin. Se onkin asia, josta meillä riidellään paljon. Sen määrästä. Voisi luulla, etten minä halua paljon seksi huonon minäkuvani vuoksi. Mutta ei, haluni eivät ole kadonneet mihinkään. Kaipaan läheisyyttä, kaipaan kosketusta, kaipaan seksiä. Tunne oloni kauniimmaksi, kun olen haluttu. Kun minua kosketaan, kun joku kiihottuu minusta. Kai se on jotain hyväksynnän hakemista. On kai aina ollut. Sen vuoksi varmaan olenkin sinkkuaikoina ollut melko kevytkenkäinen. Melko, kenelle koitan valehdella? Hyvin kevytkenkäinen. Myönnettäköön, yhdenillanjuttuja on ollut runsaasti. Vaikkei ne niin hyviä ole ollutkaan. Ei niistä itse mitään irti saa, semmoista sähellystä vain. Toinen ei tiedä yhtään mistä pidän, jyystää, laukeaa, ja minä jään vaille tyydytystä. Silti olen miehiä kerta toisensa jälkeen raahannut baarista kotiin. Sillä vaikken ole saanut tyydytystä, en orgasmia, sain jotain muuta. Sain itsetunnon kohotuksen. Joku halusi minua, sain jonkun kiihottumaan, sain jonkun laukeamaan. Voisin vain valita, kenet vien kotiin. Lähtijöitä olisi ollut aina. Senkun valitsin, kenet haluan. Se sai itsetuntoni nousemaan. Mutta vain hetkeksi. Nyt olen suhteessa ihanan miehen kanssa. Hän sai oloni tuntumaan kauniilta. Hän nostatti itsetuntoani niin, ettei se laskenut heti seksin jälkeen. Tunsin oloni kauniimmaksi, seksikkäämmäksi, halutummaksi ja rakastetummaksi kuin koskaan. Minulla ei ikinä ole ollut niin hyvä itsetunto kuin meidän alkuaikoinamme. Mutta nyt, seksiä ei enää ole. Tai siis on, muttei niin usein. Seksi on vähentynyt, läheisyys on vähentynyt. En tunne enää, että minua haluttaisiin, että mieheni haluaisi minua, että hän kiihottuisi minusta. Ja nyt itsetuntoni on ehkä paskempi kuin ikinä. Kuulen erinäisiä syitä, miksei mieheni halua. Ne kuulostavat tekosyiltä. En pysty uskomaan häntä. Ainut ajatukseni on, että minussa on joku vika. Kai hän nyt muuten minua haluaisi. Hän haluaisi minua jos olisin hänestä kaunis, seksikäs, haluttava. Vian on oltava minussa.

Kyllä meillä seksiä on, ehkä kerran viikossa. Mutta haluaisin useammin, edes 2-3 kertaa viikossa. Ja haluaisin aloitteen joskus lähtevän miehestäni. Ei se tunnu samalta, jos minä olen se, joka joutuu vonkaamaan. Minä olen se, joka asiasta valittaa. Silloin tuntuu, että mieheni antaa minulle vain, koska on pakko. Että lakkaisin valittamasta. Tuntuu kuin joutuisin painostamaan ja kiristämään häntä seksiin kanssani. Enkä silloin saa sitä tunnetta mitä aiemmin. Ei se saa minua tuntemaan oloani halutuksi, rakastetuksi, kauniiksi ja seksikkääksi, jos minusta tuntuu, että mieheni antaa minulle säälistä, pakosta, kiristyksen alla, valituksen lakkaamisen toiveessa. Tuntuu kuin mieheni panisi minua vain, koska on pakko. Ei siksi, että hän todella haluaisi minua.

Mieheni ei ymmärrä miten tämä vaikuttaa minuun. Hän ei varmasti tiedä, kuinka helvetin pahalta minusta tuntuu. Kuinka rumaksi ja lihavaksi itseni tunnen. Hän ei ymmärrä kuinka helvetillistä tuhoa hän tekee koko ajan vähäisellekin itsetunnolleni. Jos siitä nyt enää mitään on jäljellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti